artimperium.pl

Blog tematyczny o motoryzacji, biznesie i lifestylu

Biznes

Inbound marketing – poznaj jego zalety i wady

Inbound marketing – poznaj jego zalety i wady

Inbund marketing to zbiorcze określenie tych wszystkich działań, które prowadzą do dotarcia do klienta w taki sposób, aby to on natrafił na nasze propozycje handlowe w momencie poszukiwania konkretnego rozwiązania. Jego popularność jest duża, trudno dziwić się więc, że poświęca się mu też coraz więcej uwagi. Czas więc zastanowić się nie tylko nad zaletami tego rozwiązania, ale i nad tym, czy posiada ono również pewne wady.

Najważniejsze zalety inbound marketingu

Popularność inbound marketingu bierze się przede wszystkim z tego, że pozwala on na trafienie do wszystkich tych osób, które w danym momencie poszukują konkretnego produktu. Istnieje duże prawdopodobieństwo tego, że osoby te w najbliższym czasie i tak dokonają zakupu, nie trzeba więc wcale przekonywać je o jego zasadności ograniczając się jedynie do zwrócenia ich uwagi na to, że polecane przez nas rozwiązanie z pewnością okaże się tym najbardziej właściwym.

Plusem tej formy marketingu wydaje się także niski koszt, choć tu konieczne jest zwrócenie uwagi na to, że nie zawsze jest on taki sam. Uzależniony jest przede wszystkim od specyfiki branży, choć planując kampanię opartą na inbound marketingu zawsze należy uwzględniać również to, jakie działania prowadzi konkurencja i jakie są jej cele. Osoby sięgające po te rozwiązanie doceniają również to, że pozwalają one na precyzyjny opis usługi lub produktu. Szczegółowość, od której tak często odchodzi reklama, tym razem wydaje się być w cenie, a tym samym trafienie do osób maksymalnie spełniających kryteria firmy nie jest trudnym zadaniem.

Inbound marketing jest chwalony również dlatego, że skraca proces decyzyjny. Jeśli jest prowadzony dobrze, do firmy trafiają osoby już zainteresowane zakupem. Praca handlowca ogranicza się zatem do wyjaśnienia ewentualnych niejasności oraz podpisania umowy.

Zobacz też na czym polega praca wirtualnego asystenta

Ograniczenia inbound marketingu

Inbound marketing, tak samo, jak inne jego formy, wiąże się także z pewnymi ograniczeniami. Jednym z najpoważniejszych jest sezonowość. Produkt lub usługa są polecane osobom, które są nimi wstępnie zainteresowane. Jeśli zatem spadnie liczba zapytań w Google, trudno będzie liczyć na dużą sprzedaż. Ten typ promocji produktu nie przewiduje budzenia zainteresowania nim u osób, które wcześniej nie wykazywały potrzeby jego posiadania. W pewnych okolicznościach może okazać się to znaczącym ograniczeniem. Tymczasem klient, który nie szuka konkretnego rozwiązania, bo nie wie, jak bardzo mogłoby mu ono pomóc, jest łakomym kąskiem dla marketingowców. Niestety, inbound marketing nie daje mechanizmów niezbędnych do jego pozyskania.

Inbound marketing

Innym wyzwaniem dla inbound marketingu, z którego dobrze jest zdawać sobie sprawę, jest dotarcie do tych osób, które na co dzień nie mają kontaktu z komputerem. Można zakładać, że będziemy mieli z taką sytuacją coraz rzadziej do czynienia, trudno jednak nie zgodzić się z tym, że nadal jest ona dość powszechna i jako taka zasługuje na to, aby się z nią liczyć. Działania związane z inbound marketingiem wymagają także dużego zaangażowania, jeśli mają dawać wymierne efekty. Ich koszt finansowy nie musi przytłaczać, mówiąc o kosztach ma się jednak na myśli również poświęcony czas oraz zaangażowanie.

Sprawdź, jak otworzyć sklep internetowy

Idealna strategia marketingowa

Czy inbound marketing można uznać za idealną strategię marketingową? Z pewnością ma on zbyt wiele minusów, aby zasłużyć na to miano. Warto jednak pamiętać o jego ogromnym potencjale i o tym, że w połączeniu z elementami typowymi dla standardowych kampanii marketingowych jest w stanie przynieść znakomite rezultaty.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.