artimperium.pl

Blog tematyczny o motoryzacji, biznesie i lifestylu

Biznes

Gdzie szukać pracy w obsłudze klienta?

Gdzie szukać pracy w obsłudze klienta?

Wiele osób uważa, że praca w obsłudze klienta przeznaczona jest tylko dla ludzi, którzy poszukują tymczasowej pracy, a niewiele osób zdaje sobie sprawę, że aktualnie w tym zawodzie można dobrze zarobić i się świetnie rozwinąć. Dowiedz się więcej o obsłudze klienta i sprawdź, gdzie szukać ofert pracy na to stanowisko. 

Zastanów się, ile razy miałeś do czynienia w sklepie z niemiłym sprzedawcą. Bo ja niestety wiele razy i nie wspominam tego dobrze. Aby pracować w danym zawodzie trzeba posiadać pewne cechy charakteru, które znacznie ułatwiają pracę w obsłudze klienta. Zobacz o jakie cechy chodzi poniżej.

Obsługa klienta – definicja

Obsługa klienta, to proces, który zachodzi pomiędzy sprzedawcą, a klientem. Sprzedawca sprzedaje klientowi pewne wartości za pomocą ustalonych standardów firmy. Każde przedsiębiorstwo posiada własne ustalenia dotyczące kontaktu ze swoimi klientami, a każdy sprzedawca jest wizytówką firmy, ponieważ to głównie od niego zależy czy sprzeda produkt lub usługę, czy zbuduje poczucie zaufania u klienta, czy dobrze wytłumaczy działanie towaru. Sprawdź: https://www.gowork.pl/praca/obsluga-klienta;st/warszawa;l

Jak wygląda dobra obsługa klienta?

Pragnąc wykonywać dobrze pracę w obsłudze klienta powinno się stosować kilka zasad, w których m.in. znajdują się:

  1. Powitaj klienta z uśmiechem – gdy klient zauważy, że się do niego uśmiechasz, to bardzo prawdopodobne, jest to, że ten uśmiech do Ciebie odwzajemni. Dzięki temu zabiegowi, od początku spotkania będziesz budował poczucie zaufania u klienta. Pamiętaj, nie ma nic gorszego niż przywitanie klienta z obojętnością!
  2. Postaw klienta na pierwszym miejscu – jeśli, np. klient przychodzi do sklepu, w którym pracujesz, a Ty wtedy wypakowujesz towar z dostawy, przerwij tę czynność i obsłuż klienta albo zaprowadź go do innego sprzedawcy w sklepie.
  3. Słuchaj potrzeb klienta – miałam kiedyś sytuację, w której weszłam do sklepu i zapytałam Panią, która w nim pracowała, czy mają na sprzedaż czarny damski garnitur, a w odpowiedzi dostałam zdanie, że nie posiadają, ale może chciałabym przymierzyć garnitur w kolorze pomarańczowym? Rozumiem, że każda firma ma swoje reguły, ale starajmy się je przeplatać w “smaczny” sposób, próbując klienta do siebie zbliżyć, a nie oddalić. Dlatego ważne jest, aby w rozmowie z klientem słuchać jego potrzeb i na ich podstawie doradzać mu w jego zakupach.
  4. Zadbaj o swój wizerunek i wizerunek firmy – pamiętaj, że jesteś wizytówką firmy, w której pracujesz, dlatego staraj się, aby Twój wygląd był schludny. Stanowisko pracy również powinno być zadbane oraz czyste. Nie powinny się w nim znajdować rzeczy, które mogłyby rozproszyć klienta lub odstraszyć go od zakupów.
  5. Miej dużo cierpliwości do klienta – praca w obsłudze klienta nie zawsze jest łatwa. Pamiętaj, więc, żeby wykazać się dużą cierpliwością i wyrozumiałością dla kupującego. Bądź przygotowany na różne sytuację, nawet te nieprzyjemne.
  6. Załatwiaj szybko sprawy – klienci często przychodzą do stanowiska sprzedaży z małą ilością przeznaczonego na to czasu, dlatego ważne, jest to, aby każdą sprzedaż wykonać tak szybko czasie, jak to tylko jest możliwe. Pamiętaj – im szybciej obsłużysz klienta, tym lepszą będzie on miał opinię o firmie (tutaj uwaga – szybko nie znaczy byle jak).

Dlaczego dobra obsługa klienta jest ważna?

Faktem, jest to, że klienci, którzy nie zostaną dobrze obsłużeni w danej firmie nie będą więcej korzystać z jej usług. Dlatego tak ważne, jest to, aby dobrze obsłużyć klienta, ponieważ nie chcemy, aby udał się on do konkurencji.

Jakie cechy powinno się posiadać obsługując klienta?

Zastanawiając się, czy pasuje się do pracy w obsłudze klienta, warto poznać najważniejsze cechy charakteru, który powinien posiadać takowy pracownik. Między innymi zawód ten wymaga: empatii, cierpliwości, wyrozumiałości, dokładności, komunikatywności, entuzjazmu, odporności na stres, wysokiej kultury osobistej, otwartości, dyscypliny, zdolności do analizy, asertywności, a z umiejętności, zazwyczaj wymagany jest jeden język obcy, którym najczęściej jest język angielski.

Gdzie można pracować w obsłudze klienta?

Miejsc, w których można wykonywać pracę na takowym stanowisku jest bardzo dużo! Można je znaleźć m.in., jako:

  • przedstawiciel handlowy,
  • van seler – sprzedaż w samochodzie ciężarowym,
  • specjalista ds. handlu,
  • promotor- zajmujący się sprzedażą bezpośrednią,
  • teledoradca,
  • specjalista ds. wsparcia sprzedaży,
  • area sales manager,
  • opiekun klienta biznesowego,
  • doradca klienta,
  • ambasador marki,
  • i wiele innych stanowisk…

Gdzie szukać pracy w obsłudze klienta?

Poszukując pracy przez internet należy wybrać stronę, która oferuje prawdziwe ogłoszenia oraz, która pokazuje opinie o firmie do której jest dane ogłoszenie o pracę. Dzięki temu, że na stronie można przeczytać opinie od dawnych i aktualnych pracowników firmy zdecydowanie łatwiej jest podjąć decyzję o wysłaniu swojego CV. Ponadto strona oferuje swoje usługi nie tylko szukającym pracy, ale również i pracodawcom, którzy mogą się zgłosić do kadry zarządzającej rekrutacją.

Udostępnij