Dzisiaj jest: 8.12.2019, imieniny: Delfiny, Marii, Wirginiusza

Aukcja fotogramów Olega Burdzeni w Centrum Sztuki Kartonovnia

Dodano: tydzień temu Czytane: 1038
Redakcja Poleca!
Patronat Medialny

Już 15 grudnia o godz. 16:00 - Charytatywna aukcja fotogramów Olega Burdzeni w Centrum Sztuki Kartonovnia, ul. Hoża 51 w Warszawie. Część dochodu z aukcji zostanie przekazana na rzecz dzieci...

Aukcja fotogramów Olega Burdzeni w Centrum Sztuki Kartonovnia

Charytatywna aukcja fotogramów Olega Burdzeni w Centrum Sztuki Kartonovnia

Już 15 grudnia o godz. 16:00 w Centrum Sztuki Kartonovnia odbędzie się wyjątkowa aukcja fotogramów Olega Burdzeni. Część dochodu z aukcji zostanie przekazana warszawskiej Szkole Podstawowej POD WIELKIM DACHEM NIEBA na rzecz dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Aukcję poprowadzi Gabi von Seltmann.

Podczas aukcji będzie można wylicytować ok. 25 obiektów aukcyjnych. Ceny wywoławcze rozpoczną się od 500 PLN w zależności od techniki oraz rozmairu pracy. Fotografie zaprezentuje sam autor, a wcześniej będą dostępne na Fb: Kartonovnia


Aukcji będzie towarzyszył koncert zespołu BOKEH.

BOKEH to duet muzyczno/wizualny powstały ze spotkania dwóch artystów wizualnych zajmujących się muzyką. Producenta, twórcę elektroniki Alberta Wallina oraz grającego na gitarze wokalisty Daniela Zbroszczyka. Z tego spotkania powstaje muzyka która jest osadzona w mocnych bitach podkreślonych przestrzennymi synthami z ciepłym, melodyjnym wokalem okraszonym rockową gitarą.

OLEG BURDZENIA - artysta zespolony z aparatem fotograficznym


Oleg Burdzenia urodził się tuż za kołem podbiegunowym w portowym mieście Pewek nad Oceanem Lodowatym, tam gdzie po ulicach naprawdę chodzą białe niedźwiedzie, a od Alaski miasto dzieli tylko wąska Cieśnina Beringa.
Pierwszy aparat dostał od rodziców na dziesiąte urodziny. Była to Vilia-Auto. Początkowo robił zdjęcia znajomym i rodzinie, a potem wywoływał je w domowej ciemni. Kolejnym aparatem była lustrzanka Zenit.

W latach 90, już w dobie fotografii cyfrowej zajął się fotografią produktową, korporacyjną i modową. To skłoniło go do pogłębiania wiedzy z historii fotografii i doskonalenia umiejętności w zakresie fotografii modowej. W tamtym czasie jego inspiracją byli tacy artyści jak: Sarah Moon, Ralph Gibson, Helmut Newton, Irving Penn i Erwin Olaf.

W latach 2008-2010 studiował fotografię w Warszawskiej Szkole Filmowej, gdzie poznał prof. Bogdana Dziworskiego, który stał się jego mentorem. To on nauczył go operowania światłem i obrazem. Od tego momentu zaczął tworzyć w pełni przemyślane i świadome prace.
Bazując na własnych doświadczeniach oraz wiedzy zdobytej podczas wcześniejszych studiów (biologia i chemia) zaczął fotografować, tak jak mówi „zupełnie inny świat”.



Wiosną, przy wykorzystaniu efektu dyfrakcji i przełamania światła, dzięki filtrom polaryzacyjnym, kiedy lód wiele razy w ciągu doby na przemian za dnia topnieje i zamarza nocą, zaczyna rodzić się życie, a wszystkie elementy tworzą wspólną całość.  Lód przeobraża się, widać jego krystaliczną strukturę, a pod wpływem barwnych filtrów powstaje swoista feeria barw – mówi Oleg Burdzenia.
Pod wpływem tych obserwacji powstaje jeden z pierwszych cykli zdjęć „Ice Inspirations”.

Ice Inspirations” były inspiracją do kolejnych eksperymentów, tym razem z fotografią analogową, która stała się wyznacznikiem jego stylu. Efektem poszukiwań jest seria zdjęć makrofotograficznych „Still Life” zainspirowanych twórczością Andresa Feiningera. Zdjęcia z obu cykli były pokazane w 2008 roku w Paryżu.

W trakcie pobytu w Londynie, pod wpływem rosnącego zainteresowania antykiem i antycznymi rzeźbami zrodził się pomysł stworzenia serii zdjęć związanych z ciałem, jego kształtem i dynamiką ruchu. We współpracy ze stylistą Dymitrem Tuszmanakowem oraz tancerzami Baletu Narodowego i Teatru Rampa powstała seria „Cielesne transformacje”. – Zastanowiło mnie, jak bardzo zapominamy we współczesnej fotografii o żywym człowieku, a patrząc na zdjęcia widzimy i myślimy jedynie kształtami, ruchem a w konsekwencji samymi plamami. Dlatego zaprosiłem do współpracy wybitnych tancerzy, którzy każdego dnia swoimi ciałami prezentują efekty swojej ciężkiej pracy. Zdjęcia zrobione w przypadkowym momencie ruchu są pewnego rodzaju manipulacją. Przedstawiają wycinek czasu, zostawiając jedynie jego fragment, bez odniesienia do całości - mówi artysta.
W roku 2017 we współpracy z Wydziałem Sztuki Mediów na Warszawskiej ASP powstaje seria obrazów zrobionych alternatywnymi technikami fotograficznymi, takimi jak cyjanotypia i guma dwuchromianowa, które zostały pokazane na corocznej wystawie studentów ASP, oraz na Biennale Fotografii w Technikach Szlachetnych.



W tym samym roku również miała miejsce prezentacja projektu „Madonny”, który powstał podczas sesji do katalogu Julii Curyło w 2016.
To znów manipulacja obrazem, a konkretniej gra ogniskową obiektywu. Poprzez zmiany zniekształca się obraz w czasie – mówi Oleg Burdzenia.Madonny” nawiązują do prac Julii, do powstawania czegoś nowego, już na etapie elementarnych cząsteczek, dzięki akceleratorowi i ich zderzaczowi, tzw. Hadronów. Pomyślałem, że analogiczny proces można zaobserwować także w fotografii. „Wybuch”, o którym mowa, w kontekście tworzenia zdjęć to nic innego jak nowy obraz, nowy kształt.
 

OLEG BURDZENIA

Fotografik i mgr biologii (Uniwersytet Warszawski). Pracuje w Urzędzie Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych oraz w magazynie Almanach. Jest autorem kilku książek, w których również publikuje swoje zdjęcia. Dla firmy Fujifilm Polska” testował nowe aparaty fotograficzne w Barcelonie i Londynie. W latach 2013-2015 uczestniczył w warsztatach firmy Hasselblad w Londynie (ShootLDN).
Obecnie pracuje nad kolejnym projektem, który wkrótce zaprezentuje.

WYSTAWY

INDYWIDUALNE:
2013 – ArtRoom – Oleg Burdzenia – fotografia & Katarzyna Januszko – grafika
2017- Krajowa Izba Gospodarcza - „Anioły na Trębackiej”
2018 – Arkady Kubickiego, Warszawskie Targi Sztuki - „Madonny” & „Cielesne transformacje”
ZBIOROWE:
2008 – Paryż - „Ice Inspirations” &„Still Life”
2017 – Warszawa - Doroczna Wystawa Prac Studentów ASP
2018 – Warszawa - Biennale Fotografii w Technikach Szlachetnych „Remis



Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.