Dzisiaj jest: 21.11.2018, imieniny: Janusza, Marii, Reginy

Relacje: 6th RETAIL MARKETING FORUM

Dodano: 6 lat temu Czytane: 1402

Szósta edycja Retail Marketing Forum pokazała, że impreza ma coraz silniejszą pozycję na rynku wydarzeń...

Relacje: 6th RETAIL MARKETING FORUM

Retail Marketing Forum rośnie w siłę

Szósta edycja Retail Marketing Forum pokazała, że impreza ma coraz silniejszą pozycję na rynku wydarzeń dla sieci handlowych i stanowi ważną platformę komunikacyjną między retailem a dostawcami nowoczesnych narzędzi wspomagających marketing i sprzedaż. W tym roku forum zanotowało znowu wzrost liczby uczestników.  

 

23 kwietnia 2013 r. w Warszawie odbyła się szósta edycja organizowanego przez firmę Promedia Jerzy Osika spotkania branżowego Retail Marketing Forum. Impreza spotkała się z ogromnym zainteresowaniem i zgromadziła blisko 150 gości, wśród których znaleźli się przedstawiciele wielu renomowanych firm, centrów handlowych i sieci sklepów, m.in. Ultimate Fashion, House, Quiosque, Tatuum, Lavard, Recman, Levi’s, Real, Leroy Melin, Castorama, Paris Optique czy Organic Farma Zdrowia. Tematem przewodnim spotkania było zaprezentowanie i omówienie najnowszych i najskuteczniejszych sposobów pozyskiwania klientów w handlu detalicznym. Szczególny nacisk na spotkaniu został położony na przedstawienie i sposoby wdrażania najnowszych trendów w retailu. Uczestnicy forum dowiedzieli się, jak wykorzystać zaawansowane technologie w celu przyciągnięcia i utrzymania klientów.

 

W części konferencyjnej znalazło się bardzo dużo interesujących prelekcji cenionych ekspertów, zajmujących się daną tematyką na co dzień. Serię wykładów rozpoczął Mariusz Czerwiak, dyrektor w Dziale Najmu Powierzchni Handlowych w Jones Lang LaSalle, który przybliżył najnowsze trendy na rynku centrów handlowych. Następnie Maciej Kroenke, dyrektor Fern Partners, zaprezentował ważny temat skutecznych i rentownych sposobów wykorzystywania promocji cenowych. Z kolei Jerzy Osika, prezes Promedia, w swojej prelekcji pokazał, jak powinniśmy dostosowywać techniki sprzedaży do płci klienta, jaki przekaz kierować do kobiet, a jaki do mężczyzn, jakie są ich potrzeby i oczekiwania. Natomiast z prezentacji Rafała Maciejczuka, dyrektora sprzedaży w Norco, słuchacze dowiedzieli się, jakie są najnowsze kierunki w wyposażeniu powierzchni handlowych.

 

Marka nie jest w stanie zaistnieć bez wyrazistego wizerunku – przedstawicielka firmy Lokis wygłosiła prelekcję, w której poddała analizie elementy wpływające na tożsamość danej marki, a także sposoby i trendy wystroju przestrzeni sprzedażowej na przykładzie salonów odzieżowych. Mirka Achinger, prezes ODL, wprowadziła zebranych w tajniki sprawnego zastosowania systemu informatycznego w celu skutecznego wdrażania nowych pomysłów i prześcignięcia konkurencji. Temat ten kontynuował Paweł Zięba, kierownik działu PC-market w Insoft, który na przykładzie niewielkiego rodzinnego biznesu pokazał zebranym, jak w czasie wszechobecnego kryzysu gospodarczego, przy pomocy dobrej i szybkiej informatyzacji, firma może nie tylko skutecznie bronić się przed zakusami większych graczy, lecz również zwiększać kreatywność i zaangażowanie własnych pracowników.

 

Grzegorz Popek, członek zarządu Retail Partner Polska, zwrócił z kolei uwagę na fakt, jak bardzo niezadowolony, milczący klient szkodzi marce – zwłaszcza w erze social media – i wskazał sposoby, jak tego uniknąć. Zaprezentował aplikację „Happy or not”, która pozwala konsumentowi natychmiast wyrazić swoją opinię, już w samym salonie, tym samym nie tylko dając wartościową informację firmie, lecz również rozładowując niezadowolenie. Marek Górecki, dyrektor handlowy w OEX Divante, wprowadził zebranych w zagadnienie marketingu i sprzedaży w internecie. Zwrócił uwagę na jego ogromne znaczenie we współczesnych czasach dla osiągnięcia sukcesu firmy i utrzymania pozycji rynkowej.

 

Barbara Molga, specjalista ds. e-commerce w Grupie Unity, poddała analizie sposoby promocji i walki o klienta w segmencie sklepów internetowych w sektorze mody. Zebrani mogli dowiedzieć się także o problemach, jakie mają do pokonania właściciele salonów stacjonarnych, którzy chcą zaistnieć w świecie e-sklepów.

 

Fot. Jolanta Michalak – więcej zdjęć od 26.04 na naszym Fanpage: https://www.facebook.com/ArtImperium
 

Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.